Для віртуального семінару  вчителів початкових класів "Використання здоровязберігаючих технологій" пропоную власну розробку Тижня здоров я  в початкових класах. Подаю розробку лише першого та другого днів. Якщо комусь буде цікаво, із задоволенням поділюсь всією розробкою.
 
Мануйлівський НВК
Вчитель початкових класів  -  І.В. Царенко 
Тиждень
здоров'я в початкових класах
Мета : 
формувати
відповідальну внутрішню позицію щодо свого здоров’я на основі     позитивних 
мотивів; 
поглиблювати
усвідомлення поняття «здоров'я», необхідності турботи про нього;
розширювати
знання про негативний вплив шкідливих звичок;
розвивати
самостійне, творче мислення, навички співпраці в парі, в групі.
Обладнання:
аркуші паперу, фломастери, кольорові олівці, ножиці, клей- олівець, мікрофон,
малюнок «Циферблат життя», картки із зображенням сонечка та хмаринок, плакати з
прислів’ями про здоров’я, паперові смужки, малюнки для групової та колективної
роботи.
День перший – «Людина та
її  здоров’я» 
- Вправа  «Нетрадиційне
     привітання»
Учасники ходять по кімнаті  й за
командою учителя при зустрічі вітаються:
а) долоньками;
б) коліньми;
в) чолом;
г) боком і т. п. 
Після закінчення вправи учні сідають на свої місця.
- Хвилинка  психологічного настрою.
Зазирнуло сонечко в віконце,
Посміхнулось весело мені. 
«Я бажаю всім добра й здоров’я»,- 
Шепотів промінчик в тишині.
Діти виконують рухи за
вчителем.
- Повідомлення теми і мети уроку.
-        
Сьогодні
ми розпочинаємо Тиждень здоров’я. Протягом п’яти днів ми будемо говорити про
здоров’я: як ми до нього ставимося?  Яку
роль воно відіграє в нашому майбутньому? Чи є перешкоди для його збереження і
як їх можна подолати?
- Інтерактивна вправа «Циферблат життя»
-        
Сьогодні
будемо малювати. На аркуші намалюйте коло – це буде циферблат. Цифри на ньому
будуть означати не  час, а роки нашого
життя.  Спочатку ми народилися – цифра
0.  Потім ви росли, стрілка рухалася від
цифри до цифри і зараз вона стоїть на певному числі. Скільки років кожному з
вас? Відмітьте це число на колі. А далі малюйте стільки, скільки ви хочете
прожити.
                    Напишіть на циферблаті, ким виє
зараз (учні) і ким ви будете через 10, 20,30…..200 років. (Час на виконання 3-5
хв)
-        
Що
у  вас вийшло?  Ким ви хочете стати?
- Інтерактивна гра «Мікрофон».
-        
Усі
ви хочете бути успішними в житті, мати професію, виховувати дітей, діждати
онуків. Що, на вашу думку, необхідно для досягнення всіх цих бажань?
Уявіть, що у вас у руках мікрофон.
Діти пропонують свої
варіанти відповідей. Наприкінці учитель підводить до висновку, що необхідною
умовою досягнення життєвих цілей є здоров’я.
Діти прикріплюють свої
«циферблати» на дошці.
     6.
Руханка «Веселий молодець»
- Мозковий штурм «Здоров’я – це…..»
Правила роботи. ( Складають учні
)
Визначення поняття здоров’я (дає
вчитель, використовуючи власну презентацію)
Здоров’я – це стан повного
фізичного, 
духовного і соціального
благополуччя, 
а не лише відсутність хвороб
і фізичних вад.
- Модель здоров’я «Якщо хочеш бути здоровим».  Робота в групах. 
 Учні об’єднуються в три  групи і
створюють свою модель здоров’я. 
 Після завершення роботи  представник
від кожної команди  презентує свою модель
здоров’я. 
День другий - 
«Чому люди хворіють?»
- Хвилинка психологічного настрою «Літературна морока» (прислів’я про здоров’я)
| 
з | 
м | 
и | 
в | 
е | |||
| 
д | 
е | 
о | 
т | 
н | 
л | 
і | |
| 
0 | 
н | 
ж | 
и | 
а | 
а | 
и | 
ш | 
| 
р | 
н | 
п | 
в | 
з | 
к | 
о | |
| 
о | 
я | 
а | 
у | 
і | 
і | 
р | |
| 
в | 
' | 
к | 
т | 
ь | 
г | 
Завдання : знайшовши початкову літеру, прочитайте
прислів’я про здоров’я. 
- Вправа «Сонечко і хмарка» (робота в парах)
Мета вправи  -  виявити
рівень обізнаності дітей про ознаки здоровя та причини хвороб. 
  Дітям роздаються зображення сонечок та
хмаринок.
Завдання : написати на промінчиках сонечка відомі вам
ознаки здоровя , а вхмаринці розмістити симптоми хвороб.
На дошці прикріплюються слова
– підказки.
- Мозковий штурм «Чому люди хворіють?»
- Міні – лекція.
Дуже довго люди не знали, що у воді, у повітрі, ґрунті і, навіть, у роті
людини живуть маленькі істоти – мікроби….
- Руханка – скакалочка  
- Вправа « До здоров’я без хвороб»
Об’єднані в 3 – 4 групи учні зображують на довгій смужці паперу  свій шлях, свої кроки до здоров’я. Це може
бути малюнок, аплікація. 
Завдання : зробіть доріжку, яка приваблювала б інших дітей на шлях
зміцнення здоров’я . Позначте  усі
перешкоди, які можуть бути на цьому шляху, і способи їх подолання.
День третій – «Шкідливі звички»
День четвертий  -  «Хочеш бути здоровим – загартовуйся»
День п’ятий  (підсумковий)- «Україні
– здорове покоління»
 
Немає коментарів:
Дописати коментар