Для віртуального семінару вчителів початкових класів "Використання здоровязберігаючих технологій" пропоную власну розробку Тижня здоров я в початкових класах. Подаю розробку лише першого та другого днів. Якщо комусь буде цікаво, із задоволенням поділюсь всією розробкою.
Мануйлівський НВК
Вчитель початкових класів - І.В. Царенко
Тиждень
здоров'я в початкових класах
Мета :
формувати
відповідальну внутрішню позицію щодо свого здоров’я на основі позитивних
мотивів;
поглиблювати
усвідомлення поняття «здоров'я», необхідності турботи про нього;
розширювати
знання про негативний вплив шкідливих звичок;
розвивати
самостійне, творче мислення, навички співпраці в парі, в групі.
Обладнання:
аркуші паперу, фломастери, кольорові олівці, ножиці, клей- олівець, мікрофон,
малюнок «Циферблат життя», картки із зображенням сонечка та хмаринок, плакати з
прислів’ями про здоров’я, паперові смужки, малюнки для групової та колективної
роботи.
День перший – «Людина та
її здоров’я»
- Вправа «Нетрадиційне
привітання»
Учасники ходять по кімнаті й за
командою учителя при зустрічі вітаються:
а) долоньками;
б) коліньми;
в) чолом;
г) боком і т. п.
Після закінчення вправи учні сідають на свої місця.
- Хвилинка психологічного настрою.
Зазирнуло сонечко в віконце,
Посміхнулось весело мені.
«Я бажаю всім добра й здоров’я»,-
Шепотів промінчик в тишині.
Діти виконують рухи за
вчителем.
- Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні
ми розпочинаємо Тиждень здоров’я. Протягом п’яти днів ми будемо говорити про
здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку
роль воно відіграє в нашому майбутньому? Чи є перешкоди для його збереження і
як їх можна подолати?
- Інтерактивна вправа «Циферблат життя»
-
Сьогодні
будемо малювати. На аркуші намалюйте коло – це буде циферблат. Цифри на ньому
будуть означати не час, а роки нашого
життя. Спочатку ми народилися – цифра
0. Потім ви росли, стрілка рухалася від
цифри до цифри і зараз вона стоїть на певному числі. Скільки років кожному з
вас? Відмітьте це число на колі. А далі малюйте стільки, скільки ви хочете
прожити.
Напишіть на циферблаті, ким виє
зараз (учні) і ким ви будете через 10, 20,30…..200 років. (Час на виконання 3-5
хв)
-
Що
у вас вийшло? Ким ви хочете стати?
- Інтерактивна гра «Мікрофон».
-
Усі
ви хочете бути успішними в житті, мати професію, виховувати дітей, діждати
онуків. Що, на вашу думку, необхідно для досягнення всіх цих бажань?
Уявіть, що у вас у руках мікрофон.
Діти пропонують свої
варіанти відповідей. Наприкінці учитель підводить до висновку, що необхідною
умовою досягнення життєвих цілей є здоров’я.
Діти прикріплюють свої
«циферблати» на дошці.
6.
Руханка «Веселий молодець»
- Мозковий штурм «Здоров’я – це…..»
Правила роботи. ( Складають учні
)
Визначення поняття здоров’я (дає
вчитель, використовуючи власну презентацію)
Здоров’я – це стан повного
фізичного,
духовного і соціального
благополуччя,
а не лише відсутність хвороб
і фізичних вад.
- Модель здоров’я «Якщо хочеш бути здоровим». Робота в групах.
Учні об’єднуються в три групи і
створюють свою модель здоров’я.
Після завершення роботи представник
від кожної команди презентує свою модель
здоров’я.
День другий -
«Чому люди хворіють?»
- Хвилинка психологічного настрою «Літературна морока» (прислів’я про здоров’я)
з
|
м
|
и
|
в
|
е
|
|||
д
|
е
|
о
|
т
|
н
|
л
|
і
|
|
0
|
н
|
ж
|
и
|
а
|
а
|
и
|
ш
|
р
|
н
|
п
|
в
|
з
|
к
|
о
|
|
о
|
я
|
а
|
у
|
і
|
і
|
р
|
|
в
|
'
|
к
|
т
|
ь
|
г
|
Завдання : знайшовши початкову літеру, прочитайте
прислів’я про здоров’я.
- Вправа «Сонечко і хмарка» (робота в парах)
Мета вправи - виявити
рівень обізнаності дітей про ознаки здоровя та причини хвороб.
Дітям роздаються зображення сонечок та
хмаринок.
Завдання : написати на промінчиках сонечка відомі вам
ознаки здоровя , а вхмаринці розмістити симптоми хвороб.
На дошці прикріплюються слова
– підказки.
- Мозковий штурм «Чому люди хворіють?»
- Міні – лекція.
Дуже довго люди не знали, що у воді, у повітрі, ґрунті і, навіть, у роті
людини живуть маленькі істоти – мікроби….
- Руханка – скакалочка
- Вправа « До здоров’я без хвороб»
Об’єднані в 3 – 4 групи учні зображують на довгій смужці паперу свій шлях, свої кроки до здоров’я. Це може
бути малюнок, аплікація.
Завдання : зробіть доріжку, яка приваблювала б інших дітей на шлях
зміцнення здоров’я . Позначте усі
перешкоди, які можуть бути на цьому шляху, і способи їх подолання.
День третій – «Шкідливі звички»
День четвертий - «Хочеш бути здоровим – загартовуйся»
День п’ятий (підсумковий)- «Україні
– здорове покоління»
Немає коментарів:
Дописати коментар